FAQ

Ofte stillede spørgsmål

Her kan du finde svar på diverse spørgsmål fra vores gæster og alle mulige interessante fakta om hotel Panoramic i Bad Lauterberg i Harzen. Hvis den ønskede løsning af dit problem ikke er iblandt, kan du bare kontakte os via telefon eller e-mail. Vores venlige medarbejdere hjælper meget gerne!

Generelle spørgsmål

  • Hvornår kan jeg checke ind / Hvornår skal jeg checke ud?
  • Er det muligt at benytte swimmingpoolen før vi checker ind eller selv efter vi har checket ud indtil vi afrejser?
  • Skal vi betale depositum ved bestillingen?
  • Hvilke betalingsmetoder accepteres på hotellet?
  • Er husdyr tilladt?
  • Er der røgfrie lejligheder?
  • Hvor kan jeg bestille en hotel-flyer?
  • Er der enkelt- /doppeltværelser?
Hvornår kan jeg checke ind / Hvornår skal jeg checke ud?

Ferieboligen står til rådighed fra kl. 16.00 på ankomstdagen på afrejsedagen til kl. 11.00

Du er velkommen til at at tilkøbe tidlig check ind fra klokken 11:00 eller tilkøbe en sen afrejse efter klokken 16:00. Vær så venlig at kontaktere os!

Er det muligt at benytte swimmingpoolen før vi checker ind eller selv efter vi har checket ud indtil vi afrejser?

Vores swimmingpool– og sauna område står til rådighed på ankomstdagen, også inden lejligheden er klar og er også tilgængelig på afrejsedagen efter udtjekning idet check-in-tider og check-ud-tider kun er gyldige .for benyttelse af lejligheden

Skal vi betale depositum ved bestillingen?

Der kræves et depositum på 20% for en bindende reservationen, restbeløbet skal betales ved ankomsten.

Hvilke betalingsmetoder accepteres på hotellet?

Vi accepterer kontanter samt EC-kort, Maestro-, Master- og Visa-Card.

Er husdyr tilladt?

Husdyr er tilladte i standard lejlighederne. Du bedes give besked ved reservationen. Ejerne er ansvarlige for deres husdyr. Hunde skal holdes så at andre gæster ikke chikaneres eller trues. I vore restauranter og i comfortlejlighederne er husdyr ikke tilladt. Vi kræver et gebyr på 8,00 € per dyr / nat (uden foder og vand).

Er der røgfrie lejligheder?

En sund søvn og hvile begynder i sunde omgivelser og såmed gælder der et rygeforbud i alle lejligheder og offentlige områder.

Rygning på altanen er tilladt. Benyt venligst askebæger som står til rådighed.

Hvor kan jeg bestille en hotel-flyer?

Under: „vores hotel => Huskatalog“ kan du se vores hotelkatalog og vores tilbudsflyer som kan downloades. Vi sender også gerne informationsmateriale med posten.

Er der enkelt- /doppeltværelser?

Vi er et aparthotel og har udelukkende store, rummelige lejligheder. Lejlighederne kan bookes som single-  eller doppel lejlighed.


Har i et spørgsmål som endnu ikke er besvaret her? Så kan I bare benytte

vores kontaktformular eller sende os en Mail til reservierung@panoramic-hotel.de. Vi svarer så hurtig som muligt.

Spørgsmål rundt om hotellet

  • Har hotellet gratis WIFI?
  • Er der en safetyboks eller anden sikker opbevaringsmulighed?
  • Er hotellet handicapvenlig?
  • Findes der parkeringspladser ved hotellet?
  • Kan jeg reservere en parkeringsplads?
  • Hvor længe er receptionen besat?
  • Hvilke fritidsbeskæftigelser tilbyder jeres familiehotel?
  • Kan man låne cykler af hotellet?
  • Er der mulighed for at benytte en vaskemaskine?
Har hotellet gratis WIFI?

Gratis Wifi på hotellet, vores hotellobby i lejlighederne.

Er der en safetyboks eller anden sikker opbevaringsmulighed?

Værdigenstande kan deponeres gratis i hotellets safetyboks. Vi overtager ingen ansvar for penge eller værdigenstande der forsvinder i lejlighederne.

Er hotellet handicapvenlig?

Vores Aparthotel er ikke barrierefrit.

Findes der parkeringspladser ved hotellet?

Vi har gratis parkeringspladser direkte ved hotellet og nogle der ligger ca. 300m væk.

Kan jeg reservere en parkeringsplads?

Desværre kan vi ikke reservere en parkeringsplads.

Hvor længe er receptionen besat?

Receptionen er besat 24 timer og er altid glad for at hjælpe dig.

Hvilke fritidsbeskæftigelser tilbyder jeres familiehotel?

Børnevenlig miljø og børnevenlige medarbejder, legeplads ved huset, minigolf-plads, bordtennisrum, legerum, billard, bordfodbold, børnevenligt mad, børne-buffet, professionel børnepasning i „Børne-klub“ for børn fra 3 år, børnesminkning, børnediskotek*, miniplaybackshow*, trylleshow*, fakkel og laternevandring*, hestevognture*, vejr uafhængig legeplads i legerummet, spil og bøger der kan lånes i receptionen, babysitting (delvis imod gebyr og med en reservering) *sæsonafhængig

Kan man låne cykler af hotellet?

Nej, men det er muligt at låne cykler i Bad Lauterberg hos „Zweirad Busche“. Jeres cykler kan i gerne stille i vores cykelgarage som kan låses.

Er der mulighed for at benytte en vaskemaskine?

Vi har et vaskerum med vaskemaskine og tørretumbler. Vaskepulver- og mønter kan hentes i receptionen (imod gebyr).

Spørgsmål rundt om udstyret i lejlighederne

  • Hvordan adskiller comfortlejlighederne sig fra standardlejlighederne?
  • Hvor store er lejlighederne?
  • Har lejlighederne egen altan?
  • Hvordan er køkkenet udstyret i lejlighederne?
  • Er der en hårtørrer i lejligheden?
Hvordan adskiller comfortlejlighederne sig fra standardlejlighederne?

Værelsesopdelingen bliver bestemt af type A eller type B. Begge varianter findes i standard- og comfortvarianter. Comfortlejlighederne er, sammenlignet med standardlejlighederne, blevet renoveret de sidste år.

Hvor store er lejlighederne?

Vore lejligheder har 48 m². De forskellige opdelinger af værelser kan du finde under „Værelser og priser“.

Har lejlighederne egen altan?

Ja, alle lejligheder har egen altan (sæsonmæssigt møbleret).

Hvordan er køkkenet udstyret i lejlighederne?

Køkkerne i lejlighederne har køkkenredskaber og service, et køleskab, ovn og komfur, vandkoger og kaffemaskine. En brødrister kan lånes i receptionen (hvis disponibel).

Er der en hårtørrer i lejligheden?

En hårtørrer må gerne lånes i receptionen – hvis disponibel.

Rundt om forplejningen

  • Findes der tilbud til morgenmad, halvpension eller all-inclusive?
  • Kan jeg også bestille mine ønskede måltider efter jeg er ankommet?
  • Jeg har bestillt all-inclusive, hvornår begynder ydelserne?
  • Kan man ogs å spise morgen- eller aftensmad på hotellet uden en overnatning?
Findes der tilbud til morgenmad, halvpension eller all-inclusive?

Ja, når du har valgt lejligheden kan du bestille tillægsydelser som f. eks. Halvpension direkte online. Eller vælg direkte en af de attraktive arrangementer som allerede er inkluderet i de forskellige forplejningsydelser.

Kan jeg også bestille mine ønskede måltider efter jeg er ankommet?

Vore restaurantpladser er begrænsede. Derfor anbefaler vi en bestilling af jeres ønskede måltider i forvejen.

Jeg har bestillt all-inclusive, hvornår begynder ydelserne?

Retten til All-Inclusive-ydelserne starter på ankomstdagen kl. 16:00 og slutter på afrejsedagen kl. 10:00. Vær opmærksom på at det er obligatorisk at bære hotellets armbånd.

Kan man ogs å spise morgen- eller aftensmad på hotellet uden en overnatning?

Ja selvfølgelig kan i også spise og drikke i vores restauranter uden overnatning. Vi hjæper gerne med en bordreservering.

Servicer

  • Kan vi få skiftet håndklæder og sengetøj?
  • Hvad indeholder sengetøjudstyret?
  • Er det muligt at låne en morgenkåbe?
  • Vi tilbyder meget gerne følgende uden omkostninger (hvis disponibel og skal bestilles i tide):
  • Er det muligt at komme med særlige ønsker? F. eks. glutenfri mad, hovedpude uden osv.?
  • Er der en hotelshuttle, f.eks. til den nærmeste banegård?
  • Kan vi bestille rundstykker til lejligheden?
Kan vi få skiftet håndklæder og sengetøj?

Som aparthotel overtager i lejligheden rengjort inkl. sengetøj og håndklæder og først efter jeres afrejse bliver der gjort rent igen. Hvis i gerne vil have rent sengetøj-og håndklæder kan i selvfølgelig gerne hente det i receptionen imod betaling. Hvis i vil have gjort rent eller vil have en daglig rengøring, så giv receptionen besked. Vores medarbejdere i receptionen giver gerne flere informationer angående priser.

Hvad indeholder sengetøjudstyret?

Det oprindelige udstyr omfatter per person sengelinned, et stort og et lille håndklæde samt et håndklæde til at lægge foran bruseren.

Er det muligt at låne en morgenkåbe?

Bløde badekåber (Voksne – størrelse XL, børnebadekåbe str. 140) kan lånes i receptionen (hvis disponibel)

Vi tilbyder meget gerne følgende uden omkostninger (hvis disponibel og skal bestilles i tide):

Børnerejseseng inkl. sengetøj, babyphone, puslebord, Affaldsspand til bleer, babybadekar, potte, og toilet sæde, taburet, flaskevarmer, desinfektionsapparater, klapvogn, højstol til børn, gitter til børneseng.

Angiv venligst dine ønsker når du reserverer.

Er det muligt at komme med særlige ønsker? F. eks. glutenfri mad, hovedpude uden osv.?

Vi prøver altid på at opfylde hvert et ønske. Angiv venligst dine ønsker når du reserverer, især hvis du har fødevare uforenelighed og har brug for særlig mad.

Er der en hotelshuttle, f.eks. til den nærmeste banegård?

Desværre har vi ingen shuttleservice, men vi kan selvfølgelig gerne ringe efter en taxa.

Kan vi bestille rundstykker til lejligheden?

I kan købe rundstykker i hotellet –bestilling er ikke nødvendigt.

Jeg har bestilt min tur gennem en rejsearrangør, kan jeg stadig indløse
min heksetaler direkte i hotellet?

  • Hvad er Heksetaler?
  • Hvordan kan jeg tilmelde mig bonusprogrammet?
  • Hvilke fordele er der ved at anmelde sig i bonusprogrammet?
  • Hvordan får jeg heksetaler?
  • Jeg har bestilt min rejse , kan jeg indl
  • Hvordan kan jeg indløse mine heksetaler?
  • Hvor mange hexetaler kann jeg maksimalt indløse?
  • Kan jeg få udbetalt mine hexetaler?
  • Jeg har modtaget et nyhedsbrev med stamgæsttilbud, hvordan kan jeg bestille disse?
  • Kan jeg indløse heksetaler samtidig med et stamgæst tilbud?
  • Må jeg give mine hexetaler til en anden person?
  • Udløber mine hexentaler?
Hvad er Heksetaler?

Heksetaler er vore bonuspoints som svarer til Euro.

Hvordan kan jeg tilmelde mig bonusprogrammet?

For at tilmelde dig i vores stamgæst bonus-program-område skal du først registreres, hvis du ikke allerede er registreret.

Hvilke fordele er der ved at anmelde sig i bonusprogrammet?

Du kan bytte dine heksetaler om til en værdikupon der kan benyttes til en booking direkte i hotellet eller over hjemmesiden.

I vores Login-Bereich har vi bedre priser på udvalgte tilbud end på vores almindelige hjemmeside.

Hvordan får jeg heksetaler?

Du samler heksetaler ved at anbefale vores hotel videre til venner, familie & bekendte og ved ophold i vores hotel.

Jeg har bestilt min rejse , kan jeg indl

Desværre er det ikke muligt. Du kan kun indløse heksetaler til en bestillinge der er blevet booket direkte af hotellet eller på hjemmesiden.

Hvordan kan jeg indløse mine heksetaler?

Log venligst ind på bonusprogrammet med dine adgangsdata. Her kan du booke de nuværende nedsatte Stamgæster-tilbud eller bestille et gavekort.

Hvor mange hexetaler kann jeg maksimalt indløse?

På et ophold med mindst 3 nætter kan du indløse op til 30,00 €, med mindst 5 nætter op til 50,00 €.

Kan jeg få udbetalt mine hexetaler?

Det er ikke muligt at indløse heksetaler til kontanter. Den resterende saldo på et gavekort udløber ved afrejse.

Jeg har modtaget et nyhedsbrev med stamgæsttilbud, hvordan kan jeg bestille disse?

Log venligst ind på bonusprogrammet med dine adgangsdata. Her kan du booke de nuværende nedsatte Stamgæster-tilbud.

Kan jeg indløse heksetaler samtidig med et stamgæst tilbud?

Hekseetalerne kan ikke kombineres med andre rabatter, ikke med stamgæster tilbud og heller ikke med andre gavekort.

Må jeg give mine hexetaler til en anden person?

Du er velkommen til at give dine heksetaler videre i form af gavekort til en anden person.

Anbefal vores hus til dine venner og bekendte i log-in området så får du endnu flere værdifulde heksetaler!

Udløber mine hexentaler?

Heksetaler udløber efter to år. Heksetaler som vi giver dig hvert år til din fødeselsdag udløber efter et år.

Vinterferie i Harzen

  • Har vi brug for vinterdæk eller snekæder?
  • Kan vi låne slæder på hotellet?
  • Hvor er de næste muligheder for langløb, alpint skiløb eller kælketure?
Har vi brug for vinterdæk eller snekæder?

Siden December 2010 præciserer en ny lov reglerne for vinterdæk i Tyskland. I modsætning til den gamle lov specificerer de nye regler, at man skal have mærkede vinterdæk (“M+S” og/eller snefnug-symbolen) eller helårsdæk (mærket med “M+S”) på sin bil, når der er is og sne på vejene. Sommerdæk med snekæder er ikke tilladt.

Der er ikke noget generelt krav om snekæder i Oberharz, men det sker igen og igen, at højere liggende veje – som B4 i retning af Bad Harzburg eller Braunlage am Torfhaus – kun kan køres med snekæder.

I princippet bør du dog aldrig tage afsted uden ordentlig vinterudstyr i bilen. Ellers kan rejsen hurtigere være slut end forventet- i værste tilfælde selv før din drømmeferie er begyndt.

Kan vi låne slæder på hotellet?

Du er velkommen til at leje en træslæde her på hotellet (hvis muligt). For at få mere informationer om priser, kontakt venligst vores personale i receptionen.

Hvor er de næste muligheder for langløb, alpint skiløb eller kælketure?

Om vinteren sørger det i udkanten af Bad Lauterberg beliggende 47 km lange langrendsløjpenet Sydharz for afveksling med en 200 til 300 meter lang skipiste med slæbelift, en kælkebakke (Heibek) og mange ryddede vinter vandringsstier ved Bad Lauterbergs eget bjerg.

Større vinter sportsområder er f. eks i Braunlage eller St. Andreasberg. Begge steder er cirka 20 minutters bilkørsel væk.